Virgil Oprina :
[…] Vedeta incontestabila a acestui album, actorul Florin Piersic rosteste textul lui Ibsen cu acel amestec inefabil de ardenta si usurinta care cuceresc atentia auditoriului din prima clipa si nu o mai parasesc decat odata cu ultimele cuvinte. Asemenea vinului vechi, care nu-si dezvaluie din primul moment aromele, arta lui Florin Piersic nu ofera doar o lectura pasionala, ci inalta o adevarata cupola zugravita cu naluciri de poveste. Acesteia i se alatura in mod fericit participarea pe care a avut-o Iosif Conta din partea Orchestrei de Camera Radio si a Corului Radio pregatit de Dan Mihai Goia, doua instrumente racordate la tensiunea dramatica a celor doua texte muzicale, alaturi de soprana Mihaela Maxim si de mezzo-soprana Monica Muresan, parteneri in adevaratul sens al cuvantului la reusita albumului. In completare, muzica inconfundabila a concertului pentru pian, adevarat slagar al genului, a intregit o atmosfera a fanteziei si a visarii, povestea pianistica spusa de Alexandra Costin avand o candoare bine servita de personalitatea solistei, acompaniata de Horia Andreescu, care a avut in Orchestra de Camera Radio un instrument de calitate.
Ceea ce se cuvine subliniat e senzatia de proaspat, de imediat, acel tip de intimitate cu care muzica acestui album trece repede pragul dintre dimensiunea inerent artificiala a inregistrarii si senzatia de muzica live pe care o avem, de regula, doar in sala de concert. In ceea ce priveste calitatea inregistrarii albumului - dar mai ales consemnarea live a poemului Peer Gynt -, aceasta poate satisface pe deplin doar pe acei care asculta doar productii de gen autohtone. Altfel, este una dintre putinele aparitii romanesti de muzica clasica din ultimul an, pana si Editura Casa Radio care ne mai rasfata cu astfel de productii alaturi de Electrecord, reducandu-si "turatia motoarelor", ca sa spunem asa, pana la limita de jos.
2008-08-15 (Ziarul de duminică)